17.4.12

Klein beestje


Op mijn krant loopt een heel klein beestje. Een wat gelige mini uitgave van een lieveheersbeestje. Hij loopt wat snel door het nieuws over Anders Breivik. Kan ik me ook wel voorstellen, want dat is al redelijk uitgekauwd.


Via de rechter column, die hem niet lijkt te boeien, is hij op weg naar Vaticaanstad. Dat lijkt me logisch. Als er een reus naar mij zou zitten kijken, zou ik ook zo snel mogelijk bidden voor een wonder.


Ik houd hem een GroenLinks memo-papiertje voor en alsof hij door heeft, dat zijn gebeden zijn verhoord, stapt hij dapper op het vrijwel blanco velletje. Kennelijk heeft hij veel zin in de toekomst. Hij bekijkt het goed van beide zijden, maar dan ineens schiet hij zijn heelal in. Niet omdat hij zijn vleugels heeft ontdekt, maar omdat ik per ongeluk tegen het velletje tik, dat daardoor verandert in een mini katapult. Ik hoop dat hij netjes op zijn pootjes terecht is gekomen.

Nu weer over tot de orde van de dag.

No comments:

Post a Comment