13.9.11

IJmuider suffertje


Hilversum lokt voor moeder Yolanthe’, op de voorpagina van mijn krant! Het moet nou toch niet gekker worden. Natuurlijk, de IJmuider Courant is nou niet bepaald de krant die ik zou willen hebben, maar ik zit in de lokale politiek en heb daardoor geen keus. Die lokale politiek is nou niet bepaald een vetpot en dus moest ik de Volkskrant laten gaan. De ergernis over mijn huidige krant wordt echter steeds groter. De laatste tijd kom ik artikelen tegen, die een dag of wat eerder ook al in de krant stonden. Verder is iedere omgevallen fiets nieuws. Maar het ergste is nog dat ik vergaderingen en bijeenkomsten, waar ik zelf aanwezig was, absoluut niet meer herken in de verslaggeving daarvan in de krant. En ik ben niet de enige, heb ik al begrepen. Gelukkig kom ik dan bij Zwart/Wit Ronald Frisart tegen. Voor mij dit keer geen nieuws, want ik lees de Groene ook, maar gelukkig enige zinnigheid. Maar in de IJmond dan weer die ‘60 seconden’, waarin een redactiemedewerker iets persoonlijks dient neer te zetten (wie wil het weten?), weer twee snelheidsovertredingen (duh!) en laat ik het maar niet hebben over IJmond 3. Kan dat nou niet anders? Is het nou echt onmogelijk om van een lokale krant een goede krant te maken? Moet het nou altijd op vrijwel niveau ‘suffertje’?

No comments:

Post a Comment