1.2.12

Amerikaanse lezers

Sinds ik met mijn blog begonnen ben, heb ik ruim 950 lezers uit de VS. Dat vind ik heel veel, vooral omdat deze blog in het Nederlands is. Nog even en het zijn er meer dan in Nederland. Ik vraag me af, welke mensen in de VS deze blog lezen, maar ook, wat ze ervan vinden. Verder wordt de blog gelezen in Frankrijk, Canada, Engeland, Letland, Duitsland, België, Japan en Rusland (Nee, mijn zus in Turkije weigert hem te lezen).
        Het is leuk, dat er aan deze blog een statistiek is gelinkt, maar het maakt je ook razend nieuwsgierig naar de lezers in de andere landen. Uit Duitsland kreeg ik gisteren feedback: onze vriend Gerard vond mijn blog over het boerkaverbod goed. Maar is weet al hoe hij denkt: héél Groen en redelijk links.
        Wat ik zou willen weten is, wie die verre lezers allemaal zijn. Misschien zijn het wel mensen, die per ongeluk op die blog terecht komen, elke keer weer anderen, waardoor de getallen niets zeggen. Dat doet mijn ego dan wel behoorlijk krimpen, maar het is niet anders. Toch wil ik geloven dat er ergens, ver weg van hier, iemand is die regelmatig mijn blog opzoekt en wil lezen wat ik nou weer te zeggen heb. Een beetje ijdel ben ik wel!
        Dag lezers van mijn blog! Bedankt voor het aanklikken, zodat ik kan geloven, dat ik belangrijk ben!

No comments:

Post a Comment